Prvenství ve výzkumu Hospodářských novin získává ta banka a pojišťovna, která klientům nabízí nejvýhodnější produkty a služby, kvalitně s klienty komunikuje, je pro ně dostupná a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele.
Ocenění za inovace získaly Moneta Money Bank s produktem Nové verze aplikace Smart Banka a Allianz pojišťovna s produktem Mobilní aplikace Allianz CZ. Klientsky nejpřívětivější bankou je Raiffeisenbank, nejpřívětivější životní pojišťovnou Pojišťovna České spořitelny a neživotní pojišťovnou Česká pojišťovna.
O výsledcích rozhodují stovky dat a ukazatelů, jež jsou shromažďovány z webových stránek, sazebníků a výročních zpráv. Součástí podkladů pro analýzy jsou také četné testy (shopping, calling, mailing) u všech hodnocených institucí. Při hodnocení se zohledňují také vybrané hospodářské ukazatele, které dokládají ekonomické zdraví jednotlivých bank a pojišťoven.