Poptávka po nových autech minulý měsíc klesla ve většině zemí EU, včetně pěti největších. Výjimkou byly pouze Litva, Řecko, Chorvatsko a Maďarsko. V Německu a Itálii klesl o 7,4 procenta, ve Španělsku o 6,6 procenta, ve Francii a Británii byl pokles mírnější.
Od ledna do října prodej aut stoupl o 1,6 procenta na 13,04 milionu. Z pěti největších trhů prodej stoupl ve Španělsku, Francii a Německu, naopak v Itálii a Británii klesl.
Na pozici evropské jedničky se v říjnu vrátila skupina Volkswagen s podílem na trhu 20,8 procenta. Prodej skupiny, pod kterou spadá i česká Škoda Auto, se snížil o 21,5 procenta na 225.415 vozů. Prodej Škody klesl o 0,1 procenta. Od počátku roku však prodej celé skupiny i Škody vzrostl.
Od 1. září se v EU mohou prodávat pouze auta, která prošla novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP. Automobilky tak musely zastavit dodávky některých modelů, které ještě nestačily nově certifikovat. Automobilky také v srpnu, před zavedením nové metodiky, nabízely výrazné slevy na auta, která tyto emise nesplňují, což přispělo k prudkému růstu poptávky v srpnu.