Přesun výroby je součástí nového pětiletého plánu, o kterém dnes jednala dozorčí rada. Nový plán se zaměřuje hlavně na výrobu elektrických vozů, které se budou vyrábět v německých závodech v Emdemu, Hannoveru a Cvikově (Zwickau). Právě v Emdenu se nyní vyrábějí passaty.
V zájmu dalšího růstu v Evropě chce Volkswagen rozšířit od roku 2022 svoji výrobní kapacitu ve východní Evropě o další závod. Ten se zaměří na výrobu více značek skupiny. O jeho umístění zatím automobilka nerozhodla, pouze uvedla, že bude ve východní Evropě. Německá média již dříve spekulovala, že bude v Bulharsku nebo v Turecku.
Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Škoda již nemá v České republice dostatečné kapacity a některé její vozy se vyrábějí v jiných továrnách koncernu. V roce 2014 vyrobila Škoda jeden milion aut, nyní je to už zhruba 1,23 milionu a tento počet by měl v příštích letech dál výrazně růst.