Pokles prodeje sice pokračuje, ale proti předchozímu měsíci zpomalil. V září činil meziroční propad prodeje 18,3 procenta.
V říjnu prodal koncern méně aut především v Německu, bylo jich jen 79.400, což je pokles o 23,2 procenta. V celé západní Evropě pak Volkswagen prodal o 19,8 procenta vozů méně, celkově 229.300. Z vyššího prodeje se sice mohl těšit na jihoamerickém trhu, nicméně nárůst o 19,8 procenta tam představuje v absolutních číslech pouze 54.500 aut.
Ohledně celoročního výhledu je však firma optimistická a očekává o něco lepší výsledek než loni.
Na začátku září vstoupila v platnost nová metodika měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure), která se mnohem více blíží podmínkám reálného provozu. S novými pravidly se těžce potýká především kmenová značka osobních vozů VW.
Slabší odbyt vykázala v říjnu i česká dceřiná firma Škoda Auto. Zákazníkům dodala 99.400 vozů, meziročně o 7,4 procenta méně. Silně klesl odbyt v Číně, meziročně o 21 procent.