Mluvčí PSA v reakci na zprávu sdělil, že původní dohoda o společném podniku v Kolíně, podepsaná v lednu 2002, zahrnuje klauzuli, která umožňuje každému z partnerů přehodnotit své postavení v daném okamžiku. \"Jsme v tomto procesu hodnocení. Nic se nerozhodlo,\" sdělil mluvčí písemně agentuře Reuters.
Podle francouzského listu chtějí automobilky naopak rozšířit spolupráci ve výrobě lehkých užitkových vozidel ve Francii a ve Španělsku.
TPCA vyrábí malé vozy značky Peugeot, Citroën a Toyota. Kapacita závodu je 330.000 aut ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009. Letos má vyrobit přes 200.000 aut. Ve společnosti pracuje zhruba 2700 lidí a firma je jedním z největších exportérů v České republice a zároveň největším zaměstnavatelem v kolínském regionu.
Les Echos píše, že odchod PSA ze závodu v Kolíně dává smysl, protože PSA nedávno koupila firmu Opel, jejíž továrny nejedou na plnou kapacitu. Je také zřejmé, že Toyota kvůli brexitu bude pravděpodobně potřebovat závod v Kolíně více než PSA.