Zavření závodu je součástí plánu globální restrukturalizace automobilky, který se zaměřuje na výrobu ekologičtějších hybridních vozů, a ty se v Oshawě nevyrábějí. Uzavření závodu se vzhledem k odbytovým potížím očekávalo.
Závod poblíž Toronta zahájil provoz v roce 1953. Vyrábí se v něm sedany Cadillac XTS a Chevrolet Impala a nákladní automobily Chevrolet Silverado a GMC Sierra. Za letošních prvních deset měsíců se výroba v závodu v porovnání s předchozím rokem snížila o 60 procent.
Proti plánu GM hodlá bojovat kanadský odborový svaz Unifor, největší odbory v soukromém sektoru v zemi. Podle jeho informací nemá závod ve městě Oshawa přidělen žádný produkt po prosinci 2019. \"Na základě závazků přijatých během smluvních jednání v roce 2016 Unifor toto oznámení nepřijme a vyzývá GM, aby splnil ducha této dohody\", uvedla odborová organizace na svém internetovém prohlášení.
Firma je v Kanadě také pod tlakem politiků, neboť v roce 2009, kdy jí hrozil bankrot, přijala podporu miliard dolarů od vlád USA, Kanady i Ontaria, připomněla agentura Reuters.
Restrukturalizace GM souvisí se zhoršování prodejů v Severní Americe. Podle řady předpovědí se celkový prodej motorových vozidel bude v USA v příštích dvou letech dále snižovat. Přitom k podstatnému zpomalení prodejů došlo v posledních měsících v Číně, která je největším trhem automobilů na světě a je také největším trhem GM. Podle analytiků má společnost v Severní Americe příliš mnoho závodů vyrábějících sedany, jejichž odbyt se stále zhoršuje.
Akcie firmy za poslední rok ztratily 12 procent hodnoty.