EuroAWK zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu kvůli reklamě v metru

28.11.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. listopadu (ČTK) - Reklamní společnost euroAWK zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu kvůli rozsudku Městského soudu v Praze, který firmě přikázal vyklidit reklamní vitríny z metra. Podle firmy nelze dodržet soudem určenou lhůtu na odstranění nosičů. ČTK to dnes sdělil mediální zástupce firmy Michal Peterka. Dovolání samo o sobě však nemá odkladný účinek. EuroAWK bude po dopravním podniku (DPP) rovněž chtít náhradu škody za poškození dobrého jména. Podnik vypověděl firmě euroAWK smlouvu k dubnu 2013.

\"Pokud bychom měli soudem uložené povinnosti dostát a ve stanovené lhůtě všechna reklamní zařízení odstranit, muselo by s ohledem na bezpečnost cestujících v metru dojít k uzavření provozu celého metra na všech jeho trasách, a to minimálně na dobu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že se jedná o více než 1200 reklamních ploch, nelze tuto povinnost během tak krátké doby jiným způsobem splnit,\" uvedla pro ČTK jednatelka společnosti euroAWK Bärbel Nieten.

Pokud by společnost dovolání k Nejvyššímu soudu podala, to samo o sobě ještě nemá odkladný účinek. Nejvyšší soud ale může na návrh takzvaně odložit vykonatelnost pravomocného rozsudku.

Podle euroAWK Městský soud rovněž konstatoval, že smlouva mezi firmou a DPP o provozování reklamy v pražském metru trvala do 20. dubna 2018, a ne do 20. dubna 2013, jak tvrdí podnik. \"Navíc podle právního názoru euroAWK smlouva o provozování reklamy v metru neměla skončit v dubnu 2018, ale má trvat až do dubna 2019,\" uvedl Peterka.

Podnik prý v minulosti navíc odmítl nabídku euroAWK navýšit nájem a v následujících letech svými kroky měl poškodit dobré jméno firmy. \"Z tohoto důvodu bude euroAWK požadovat po DPP odpovídající kompenzaci a zvažuje související právní kroky,\" uvedl mluvčí.

DPP letos na jaře nabídl plochy v dvoukolovém poptávkovém řízení. Přihlásilo se devět uchazečů včetně euroAWK. Vítězem se stala společnost BigBoard, která nabídla za roční provoz jedné CLV obrazovky 38.563 korun. EuroAWK platila 9200 korun ročně.

DPP se soudí i s další reklamní společností Rencar, s níž uzavřel v roce 1997 ohledně reklamy v MHD dohodu, která má trvat do roku 2031. Podle DPP je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. Rencar s tím nesouhlasí. Soud v tomto případě ještě nerozhodl.

Společnost euroAWK je pobočkou mezinárodní sítě společnosti AWK se sídlem v Německu. V ČR podniká ve venkovní reklamě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK