\"Momentálně soutěžíme autobusové dopravce pro celý kraj, a to na části sever a jih. Je to na deset let,\" uvedl Čížek. Podle něj jde o zakázku za šest miliard korun, při 15 milionech kilometrů ujetých za rok autobusy v kraji a ceně asi 40 korun na kilometr. Soutěž by měla být ukončena do prvního čtvrtletí až pololetí příštího roku. \"Nové autobusy v designu Plzeňského kraje by vyjely tak v polovině roku 2020, pokud vše půjde dobře a nebudou odvolačky,\" uvedl Čížek.
Kraj už také začal vybírat vlakové dopravce. \"Momentálně probíhá soutěž na lince Klatovy - Plzeň - Kařez ve směru na Prahu, která, doufejme, bude uzavřená do pololetí příštího roku,\" uvedl. Příští rok vyhlásí tendry na linku z Plzně na Planou ve směru na Cheb a dále na všechny menší regionální vlaky jako Rokycany - Nezvěstice a Nýřany - Heřmanova Huť. Budou vyhlášené ve dvou celcích - první bude Plzeňsko a druhá část zahrne Pošumaví, Klatovsko a Český les.
Některé linky už má kraj nasmlouvané z dřívější doby přímým zadáním, a to z Plzně do Horažďovic, Domažlic a Žatce. Pouze jediná trať v tendru bude elektrifikovaná, což jsou Klatovy-Kařez, další budou motorové vlaky.
Vítězové soutěží musí mít rok na nákup autobusů a na pořízení vlaků dva roky. Motorové soupravy ale mohou být jen modernizované, což se dá stihnout za rok. Všechny soutěže musí kraj nahlásit v evropském věstníku.