Ve všech šesti případech jde o stavby s náklady přesahujícími jednu miliardu korun, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. \"Potěšitelný je především fakt, že se budou modernizovat také páteřní tratě,\" dodal.
V případě prací na sever od Soběslavi půjde o jeden z posledních úseků třetího koridoru, který dosud neprošel přestavbou. Cílem modernizace za čtyři miliardy korun je zvýšení kapacity trati a navýšení maximální rychlosti na 160 kilometrů v hodině. Modernizace se dočká také zabezpečovací zařízení.
Optimalizace trati mezi pražským Smíchovem a středočeskými Černošicemi s předpokládanými náklady 3,6 miliardy korun bude zahrnovat mimo jiné kompletní rekonstrukci železniční stanice Praha-Radotín. Součástí projektu je rovněž návrh mimoúrovňového křížení ve Velké Chuchli.
Pro příměstskou dopravu v okolí hlavního města bude důležité také zahájení modernizace trati do Lysé nad Labem. Rekonstrukce by se měl dočkat železniční most přes Labe v Čelákovicích. Trať od mostu směrem do zastávky Čelákovice-Jiřina bude navíc opatřena protihlukovými stěnami.
Vyšší rychlost vlaků by měly přinést práce v úseku mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou za 1,8 miliardy korun. Stejný cíl sleduje i plánovaná úprava dvoukolejné trati mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou. \"Součástí projektu je rovněž zřízení bezbariérového přístupu k nástupištím a instalace informačního systému,\" uvádí SŽDC.
Správce železniční infrastruktury také plánuje kompletní přestavbu stanice Pačejov na Klatovsku. Cestující se dočkají nových nástupišť a bezbariérového podchodu. Rekonstrukce za více než miliardu korun se dotkne i některých dalších části trati z Horažďovic do Nepomuku.