Prodej aut se snížil už pátý měsíc za sebou a v každém z předchozích dvou měsíců až o téměř 12 procent. Slabé údaje o prodeji aut přicházejí v době, kdy hospodářský růst v zemi zpomaluje a ekonomiku poškozuje obchodní válka se Spojenými státy.
Agentura Reuters v říjnu uvedla, že prodejce aut v Číně citelně zasáhlo zpomalení růstu ekonomiky. Prodejci z toho důvodu tlačí na vládu, aby sektor podpořila, a navrhují mimo jiné snížení prodejní daně u některých menších aut o 50 procent. Státní plánovací úřad ale jejich požadavky odmítl a uvedl, že zpomalení může z trhu dostat slabší hráče.
Čínský automobilový trh je také významným zaměstnavatelem, důležitým tahounem růstu ekonomiky a barometrem ochoty spotřebitelů kupovat velké a drahé položky. Loni prodej aut podle údajů CAAM vzrostl o tři procenta. Tempo růstu však prudce zpomalilo z 13,7 procenta v roce 2016, kdy prodej podpořilo snížení prodejní daně u menších aut.
Prodej elektrických a hybridních vozů však zůstává vysoký. V listopadu se zvýšil o 37,6 procenta, poznamenala agentura Reuters.