Někteří provozovatelé internetových obchodů podle inspekce dlouhodobě neplní základní povinnosti, které jim ukládá zákon o ochraně spotřebitele. \"Obchodníci často uvádějí nepravdivé nebo neuvádějí žádné informace, které jsou důležité pro rozhodnutí spotřebitele při koupi zboží. Dále prodejci dostatečně neinformují o možnosti reklamace a často zapomínají informovat o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,\" uvedl ředitel obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Nejvyšší pokutu 80.000 Kč dostala společnosti Growman Plains za nekalé obchodní praktiky, kdy mimo jiné nesprávně účtovala objednané zboží, špatně informovala spotřebitele o podmínkách uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nebo nabízela zboží, kde není uveden výrobce, dovozce, popřípadě ani dodavatel.
Sankci ve stejné výši dostala i společnosti H&M za nekalé obchodní praktiky. \"Tato společnost na stránkách www2.hm.com špatně informovala spotřebitele o podmínkách uplatnění práva na odstoupení od smlouvy a například požadovala poplatek za vrácení zboží, přestože spotřebitel má nárok při nákupu v internetovém obchodě bez sankcí zboží vrátit do 14 dnů bez uvedení důvodu,\" uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Porušení zákona o ochraně spotřebitele zjistila inspekce ve 315 případech. V 75 případech šlo o klamavé jednání, v dalších 79 případech neinformoval prodávající spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v 69 případech e-shop neinformoval spotřebitele o možnostech reklamace.