Opravy tohoto úseku D1 nabraly zpoždění a nebyly ukončeny před zimou, tak, jak měly. Doprava na dálnici zejména na Vysočině od středy do čtvrtka kolabovala kvůli hustému sněžení. Kolony měřily desítky kilometrů. Kraj Vysočina ve čtvrtek uvedl, že kolaps provozu na D1 způsobila nepřipravenost modernizovaného úseku na zimní podmínky. Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa po čtvrtečním mimořádném jednání o situaci na D1 řekl novinářům, že stát ukončí smlouvu se zhotoviteli modernizace úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, pokud nepřeruší práce do 17. prosince. K tomuto datu stavbaři v listopadu dokončení letošních prací avizovali.
\"Pokračujeme opravou kaveren na středovém pásu v souladu s pokynem ŘSD. Kaverny se opravují injektáží s využitím mobilního zařízení. Tyto stroje v nejbližší době nasadíme na dálnici,\" stojí v prohlášení, které dnes ČTK poslala mluvčí firmy Geosan Vlasta Končelová.
Rýdl dnes uvedl, že čtvrteční prohlášení ŘSD naplnilo a poslalo firmě Geosan závazný příkaz investora k okamžité opravě vysypaných kaveren pod levým jízdním pruhem D1 u Humpolce, které podle ředitelství zhotovitel sám chybným stavebním postupem zavinil. O přístupu zhotovitele k modernizaci u Humpolce podle něj nejlépe vypovídá detailní harmonogram stavby. \"Ze kterého čteme, že na tento týden plánoval na stavbu šest lidí a na víkend nula,\" uvedl.
Podle dnešního prohlášení společnosti Geosan stavbaři z dálnice přesouvají do zázemí staveniště stroje nepotřebné pro opravy kaveren. Tím se podle firmy uvolní prostor části dálnice pro záchranáře.
Zakázku za 1,75 miliardy korun na rekonstrukci dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem provádí sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali a české stavební společnosti Geosan Group. Podle dnešního vyjádření firmy Geosan bylo zpoždění stavby způsobeno mimo jiné kvůli pozdnímu předání dvou stavebních povolení a nepředvídatelným podmínkám při budování středové kanalizace.