\"Předpokládám, že dneska té firmě odejde výzva, že ji ze stavby vyhazujeme a budeme hledat zhotovitele, který ten úsek dokončí. Já bych rád, aby to bylo co nejdřív,\" řekl Ťok. Chce, aby se situace na dálnici stabilizovala. Stát má podle jeho odhadu v rezervě deset procent z celkové částky, které na aktuální úpravy využije. Celková zakázka modernizace úseku činila 1,75 miliardy korun.
Ředitelství silnic a dálnic minulý týden vyzvalo stavební firmy, které modernizují úsek D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, aby do dnešního dne práce přerušily. Pokud tak neučiní, ukončí s nimi stát smlouvu. Oprava nabrala velké zpoždění a práce spolu se sněžením minulý týden komplikovaly dopravu, která zkolabovala. Zakázku provádí sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali a české stavební společnosti Geosan Group.
Firma Geosan v dnešním ranním prohlášení uvedla, že stavební práce na problémového úseku D1 budou dnes pokračovat. \"Ve středu 12. prosince bylo pracovníky ŘSD rozhodnuto o zastavení stavebních prací z důvodu zásadní změny klimatických podmínek, nebylo možné provádět ani zásypy ani montáž středových svodidel,\" uvedl výkonný ředitel Geosan Group Ivan Havel. Doplnění podloží betonového krytu v úseku dlouhém 600 metrů pomocí nízkotlaké injektáže firma nabízela ŘSD před třemi týdny, ŘSD to podle ní zásadně odmítlo a trvalo na vybourání části betonové vozovky, doplnění podloží a provedení nové konstrukce vozovky.
Ve čtvrtek večer pak ŘSD požádalo o provedení sanace podloží nízkotlakou injektáží. \"Požadavek na provedení těchto činností během víkendu nikdy komunikován nebyl, patrně proto, že je nesmyslný,\" uvedl Geosan ve zprávě. Práce budou zahájeny dnes, a pokud ŘSD odsouhlasí pracovní postupy, budou ukončeny do konce roku. Firma chce dostát svým závazkům a dílo v roce 2020 dokončit a předat.