Působení Taxify v krajských městech zakazuje od října předběžné opatření soudu, vozy firmy však ve městech nadále jezdily. Na začátku prosince navíc soud zatím nepravomocně zakázal službu bez splnění zákonných pravidel i v Praze. Taxify s rozhodnutím nesouhlasí a plánuje se odvolat. V Praze tak zatím bude působit i nadále.
Firma zvažovala ukončení činnosti v krajských městech od minulého týdne. Podle šéfa Taxify Romana Sysla dostávala firma v těchto městech často pokuty od úřadů a taxikáři zastrašovali a fyzicky napadali její řidiče. Na Taxify navíc byla v minulých týdnech uvalena exekuce za více než půl milionu korun kvůli porušování předběžného opatření. Firma se hájí tím, že je zodpovědná pouze za vývoj aplikace a není tak poskytovatelem nebo zprostředkovatelem přepravních služeb.
\"Naše služby budou nadále dostupné pouze v Praze, kde chceme i nadále investovat do dalšího rozvoje. V nejbližších měsících se zaměříme na další zlepšování servisu právě zde,\" dodal Sysel.
Společnost se zároveň upíná k chystaným legislativním změnám, které by mohly upravit provoz taxislužeb v Česku. Firma doufá ve změnu, která by umožnila další působení služby v Česku. Ministerstvo dopravy v současnosti připravuje novelu zákona o silniční dopravě, ve které mimo jiné navrhlo zrušení povinnosti taxikářů mít ve výbavě taxametr nebo střešní svítilnu, povinné by nemusely být už ani zkoušky z místopisu, které některá města vyžadují. Návrh novely ovšem vyvolal protesty části taxikářů.
Taxify začala v Česku působit v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů.
Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber začal na podzim přijímat nové řidiče pouze s platnou taxikářskou licencí.
sip mal