Povolená rychlost 80 kilometrů v hodině je o deset kilometrů vyšší, než se nyní jezdí po I/3, kde je rychlost omezená právě kvůli stavbě dálnice. Šířka jízdního pruhu bude v zimě 4,5 metru, v létě ji silničáři sníží na 3,5 metru. V zimě bude širší, aby se tam vešel pluh silničářů.
ŘSD úsek zprovozní v režimu předčasného užívání. Celá část D3 Ševětín - Borek by měla být hotová na jaře 2020. Nabídková cena na stavbu úseku D3 Ševětín - Borek je 933 milionů Kč bez DPH.
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec - Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky. Na konci června zahájil stát proces EIA u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží. Stavět by se mohla začít v letech 2020 až 2021.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.