\"Probíhají přípravné práce, abychom mohli nasadit mechanizaci. To znamená, odmrazujeme a čistíme od sněhu,\" řekl Rýdl. Čištění středové části dálnice zatím zajišťuje technika ředitelství. Ve středu na dálnici nastoupí šest pracovních čet, pracovat na posunování středových svodidel budou od 07:00. Řidiči musejí počítat s omezením v obou směrech. Dopravu bude nutné v daných místech stahovat do jednoho jízdního pruhu. I po rozšíření dálnice budou auta dál mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem projíždět omezenou rychlostí. Zprovozňování D1 bude pro ŘSD podle Rýdla zajišťovat firma, která má s prací na dálnici zkušenosti. Její název neuvedl.
V opravovaném úseku zatím auta jezdí ve zúžených jízdních pruzích. Doprava na této části dálnice minulý týden kolabovala kvůli hustému sněžení. Kolony měřily desítky kilometrů. Kraj Vysočina ve čtvrtek uvedl, že kolaps provozu na D1 způsobila nepřipravenost modernizovaného úseku na zimní podmínky.
Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení TGS Joint Venture tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Firma Geosan dnes oznámila, že sdružení firem od smlouvy s ŘSD odstoupilo a že ukončuje práce na zakázce. Ukončení smlouvy s těmito stavaři už ale v pondělí oznámilo ŘSD, které to zdůvodnilo velkým zpožděním prací. Podle dnešního vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) je odstoupení konsorcia nejjednodušší cestou. Stát bude vymáhat penále.