\"Máme tam připravenou veškerou techniku,\" řekl Rýdl k rozšiřování dálnice. Opravy v tomto úseku dálnice nabraly zpoždění a neskončily před zimou, tak, jak měly. Auta tam pořád jezdila ve zúžených jízdních pruzích. V minulém týdnu se po sněžení na D1 vytvořily kolony měřící desítky kilometrů.
Dělníci s technikou dnes budou pracovat v obou směrech dálnice. Pokud práce neskončí ve čtvrtek, budou v pátek přerušeny kvůli očekávanému většímu provozu před vánočními svátky. Dělníci by se na dálnici vrátili 27. prosince.
Opravit bude potřeba i kaverny, jež vznikly pod některými panely asi na 600 metrech opravované D1. Zasahují do jednoho metru pod jízdní pás směrem od středové části dálnice. \"Na začátku příštího roku tam nastoupíme, opravíme kaverny a připravíme ten úsek tak, abychom mohli dočasná betonová svodidla úplně odstranit,\" řekl dnes mluvčí.
ŘSD v pondělí oznámilo, že kvůli zpoždění prací ukončí smlouvu se sdružením stavebních firem a vybere na dokončení oprav tohoto úseku dálnice jiného zhotovitele. Na právě zahájené posunutí svodidel a zasypání kaveren vybralo firmu bez soutěže takzvanou formou jednacího řízení bez uveřejnění.
Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Po pondělním prohlášení ŘSD o ukončení smlouvy se stavebními firmami oznámila v úterý odstoupení od smlouvy za sdružení firma Geosan. Podle vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) bude stát vymáhat penále.