Správa železnic koncem listopadu vyzvala developera k jednání o oboustranném odstoupení od kupních smluv. Podle generálního ředitele organizace Jiřího Svobody byly uzavřeny předčasně.
\"Společnost Amádeus Real ve svém dopise sdělila, že se nedomnívá, že by bylo na místě ukončit uzavřené smlouvy, a vyjadřuje přesvědčení, že smlouvy přinášejí jejím stranám právní jistotu a jsou základem pro další spolupráci, ke které je společnost připravena,\" popsala obsah dopisu Šubová.
Pro správu železnic se nic nemění, cílem je nadále smlouvu zrušit. Podle Šubové tak organizace bude s developerem dále jednat.
Mediální zástupce společnosti Amádeus Real Karel Samec zaslání odpovědi ze strany developera potvrdil, jeho obsah však nechtěl komentovat. Dalším jednáním se SŽDC se však podle něj firma nebrání.
Kupní smlouvu, která počítá s prodejem pozemků firmě Amádeus Real nejpozději do roku 2030, podepsal Svobodův předchůdce ve funkci Pavel Surý. Státní podnik tehdy uzavřel smlouvu s Amádeus Real bez veřejné soutěže. Podle obou stran smlouva počítá se stanovením ceny pozemků až v době transakce za pomoci znaleckých posudků tak, aby odpovídala cenám okolních pozemků.
Pozemky u dejvického nádraží jsou pro SŽDC klíčové kvůli připravované trati z Prahy do Kladna. Správce kolejí plánuje pod pozemky vést trať v tunelu, který by měl z dejvického nádraží pokračovat k nádraží na pražském Veleslavíně. O přesné podobě vedení tunelů ale zatím není rozhodnuto.