Tento krok usnadní společnosti GlaxoSmithKline následné rozštěpení do dvou firem, což po ní dlouho žádali akcionáři. Pro Pfizer zase představuje řešení po tom, co se této firmě začátkem roku nepodařilo divizi léčiv bez předpisu prodat, uvedla agentura Reuters.
Pod jednou střechou se tak ocitnou například značka zubních past Sensodyne a lék na bolest Voltaren spadající pod GSK s multivitaminem Centrum, který vyrábí Pfizer.
Nový farmaceutický gigant bude mít podíl na trhu 7,3 procenta, daleko za ním zůstanou konkurenti Johnson & Johnson, Bayer a Sanofi, kteří všichni disponují v oblasti léků bez předpisu zhruba čtyřprocentním podílem na trhu.
Transakci ještě musejí schválit dozorčí orgány a akcionáři GlaxoSmithKline. Dokončena by měla být v druhé polovině příštího roku. Do tří let je pak podle agentury DPA v plánu vstup nově vzniklé společnosti na burzu.
Prodej výroby léků bez předpisu je ve farmaceutickém odvětví nyní častější. Pro tento segment jsou totiž typické nízké marže. Firmy navíc musejí investovat velké částky do vývoje léčiv na předpis.