Stěžejním článkem kauzy je letitý systém využívání prostředníků u některých prodejních kontraktů. V době největšího rozkvětu této praxe do ní bylo po celém světě zapojeno na 250 osob a šlo o roční platby v řádu stamilionů eur. Firma ale tvrdí, že s tímto systémem skoncovala v roce 2014.
Akcie Airbusu v reakci na zprávu propadly až o devět procent, v závěru obchodování na pařížské burze odepisovaly asi 4,5 procenta.
Odhadovaná výše pokut se po zahájení vyšetřování v USA zdvojnásobila na rozmezí čtyř až pěti miliard eur. Podle několika analytiků, které oslovila agentura Reuters je ale reakce akciového trhu přehnaná a souvisí se současnou nervozitou na globálních trzích.
Airbus podle dřívějších informací agentury Reuters objevil problémy poprvé při auditu koncem roku 2016. Nesrovnalosti jsou jak ve jménech prostředníků, tak v zaplacených částkách. Airbus s úřady spolupracuje a doufá, že se dohodne na urovnání sporů, čímž by se mohl vyhnout trestnímu stíhání a vyloučení ze zakázek.