Holding letos investoval - bez akvizic - asi 225 milionů Kč. V zahraničí bylo hlavním akvizičním počinem dokončení integrace akvírované společnosti Koh-i-noor Deutschland, která je již naplno funkční stoprocentní dceřinou společností.
Firma Koh-i-noor Hardtmuth, nejznámější společnost holdingu Koh-i-noor, která v Českých Budějovicích vyrábí výtvarné, školní a kancelářské potřeby, měla loni tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží 792,7 milionu Kč. Meziročně klesly o 15 procent. Vyplývá to z účetní závěrky firmy zveřejněné ve Sbírce listin.
Rok 2017 hodnotí firma jako úspěšný, pozitivní byla podle výroční zprávy vysoká poptávka po produktech s vyšší přidanou hodnotou v kategoriích Art a Hobby. Koh-i-noor Hardtmuth stále rozšiřuje vlastní maloobchodní sítě; v ČR za poslední roky vytvořil síť více než 100 prodejen.
Mezi letošní hlavní novinky Koh-i-noor Hardtmuth patří nové produktové kategorie Creative a Kids, v nichž udělala firma celkový redesign. \"Novinkou pro děti je nová modelína o 20 odstínech. V řadě Creative pak brilantní vodové barvy,\" řekl ČTK produktový a marketingový manažer firmy Koh-i-noor Hardtmuth Lukáš Dušek.
Firma Koh-i-noor Hardtmuth letos nejvíce prodávala modelínu, tempery a vodovky. Obchodně se nad očekávání dařilo v Austrálii. \"Skokany roku jsou Maďarsko a Mexiko, u kterých jsme zaznamenali největší meziroční nárůst,\" uvedl Dušek. Prodeje v Mexiku narostly meziročně o 300 procent.
Historie firmy Koh-i-noor Hardtmuth sahá do roku 1790, její známka je chráněna v 73 zemích. Společnost vyrábí přes 5000 produktů, 80 procent výrobků jde na export.
Koh-i-noor holding zaměstnává přes 2500 lidí. Do skupiny patří firmy ze zdravotnictví, energetiky, spotřebního průmyslu, strojírenství a hotely. Zboží dodává do více než 90 zemí.