Koh-i-noor holding zvýšil tržby o 6,5 pct ke čtyřem miliardám Kč

27.12.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

České Budějovice 27. prosince (ČTK) - Koh-i-noor holding měl loni konsolidované tržby ke čtyřem miliardám korun, vzrostly tak meziročně o 6,5 procenta. Zisk EBITDA loni meziročně klesl o 12 procent na 541 milionů Kč. Letos čeká skupina stejné konsolidované výsledky, změny předpokládá ve struktuře. Hlavní letošní akvizicí byla koupě firmy Papírnictví AKM, která působí v devíti pražských nákupních centrech. Cenu akvizice společnost neuvedla. \"Akvizicí společnosti AKM jsme vstoupili do maloobchodu v rámci obchodních center,\" uvedl předseda správní rady holdingu Vlastislav Bříza.

Holding letos investoval - bez akvizic - asi 225 milionů Kč. V zahraničí bylo hlavním akvizičním počinem dokončení integrace akvírované společnosti Koh-i-noor Deutschland, která je již naplno funkční stoprocentní dceřinou společností.

Firma Koh-i-noor Hardtmuth, nejznámější společnost holdingu Koh-i-noor, která v Českých Budějovicích vyrábí výtvarné, školní a kancelářské potřeby, měla loni tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží 792,7 milionu Kč. Meziročně klesly o 15 procent. Vyplývá to z účetní závěrky firmy zveřejněné ve Sbírce listin.

Rok 2017 hodnotí firma jako úspěšný, pozitivní byla podle výroční zprávy vysoká poptávka po produktech s vyšší přidanou hodnotou v kategoriích Art a Hobby. Koh-i-noor Hardtmuth stále rozšiřuje vlastní maloobchodní sítě; v ČR za poslední roky vytvořil síť více než 100 prodejen.

Mezi letošní hlavní novinky Koh-i-noor Hardtmuth patří nové produktové kategorie Creative a Kids, v nichž udělala firma celkový redesign. \"Novinkou pro děti je nová modelína o 20 odstínech. V řadě Creative pak brilantní vodové barvy,\" řekl ČTK produktový a marketingový manažer firmy Koh-i-noor Hardtmuth Lukáš Dušek.

Firma Koh-i-noor Hardtmuth letos nejvíce prodávala modelínu, tempery a vodovky. Obchodně se nad očekávání dařilo v Austrálii. \"Skokany roku jsou Maďarsko a Mexiko, u kterých jsme zaznamenali největší meziroční nárůst,\" uvedl Dušek. Prodeje v Mexiku narostly meziročně o 300 procent.

Historie firmy Koh-i-noor Hardtmuth sahá do roku 1790, její známka je chráněna v 73 zemích. Společnost vyrábí přes 5000 produktů, 80 procent výrobků jde na export.

Koh-i-noor holding zaměstnává přes 2500 lidí. Do skupiny patří firmy ze zdravotnictví, energetiky, spotřebního průmyslu, strojírenství a hotely. Zboží dodává do více než 90 zemí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK