Po dobu odstraňování svodidel bude dálnice průjezdná v každém směru jedním pruhem. \"V případě nevhodných klimatických podmínek tam raději pustíme zimní údržbu, na odstraňování svodidel máme záložní termín od 11. do 14. ledna,\" řekl Rýdl. Odstraňovaní kaveren má podle Rýdla také začít tento pátek. Smlouvu o dílo na výplňovou injektáž kaveren ale ještě ŘSD nepodepsalo. \"Chtěli bychom, aby se pracovalo maximálně 12 dní,\" řekl Rýdl.
Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, kterou se ale nepodařilo dokončit před zimou. V polovině prosince doprava na dálnici ve zúženém úseku několikrát zkolabovala. Do kolon dlouhých desítky kilometrů se jen těžko dostávala auta silničářů. Nepřipravenost úseku na zimu kritizoval i Kraj Vysočina. ŘSD nechalo následně posunout svodidla a rozšířit jízdní pruhy v opravovaném úseku, kde se dál bude jezdit dvěma pruhy v obou směrech. \"Levý pruh má po rozšíření standardních 3,75 metru,\" řekl Rýdl.
V prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.
Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Po prohlášení ŘSD ze 17. prosince o ukončení smlouvy se stavebními firmami oznámila o den později odstoupení od smlouvy za sdružení firma Geosan. Podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) bude stát vymáhat penále.