Loňský prosinec s mnoha svátky přinesl státu tradičně nejnižší částku, a to 730 milionů korun, což bylo meziročně o 2,6 procenta méně. Naopak nejsilnějším měsícem roku 2018 byl říjen, kdy se výnosy z mýta poprvé v historii přehouply přes miliardu korun. Druhým nejsilnějším měsícem byl listopad, kdy se vybralo více než 980 milionů korun, což byl zároveň druhý nejlepší výsledek v historii výběru mýta v Česku. Nejlepším dnem z pohledu mýta bylo úterý 25. září s 43 miliony korun.
Kamiony na zpoplatněné síti v uplynulém roce učinily 490 milionů mýtných transakcí, tedy jednotlivých pípnutí palubních jednotek pod mýtnými branami. Počet aktivních palubních jednotek k mýtným účtům ke konci roku končil na celkových 544.478 kusech. Loni se také opět zvyšoval podíl nákladních vozů spadajících do kategorie EURO VI, které mají ekologičtější motory, aktuálně jejich podíl přesahuje 63 procent.
Provozní náklady na fungování systémy loni podle Kapsche činily 1,5 miliardy korun, což je 14 procent z vybraného mýta. Do mýtných investic pak směřovalo 127 milionů korun.
\"I loňské výsledky výběru mýta potvrzují, že český mýtný systém je a zůstává vysoce spolehlivý nástroj státu pro získávání finančních prostředků,\" řekl šéf Kapsche Karel Feix, který zároveň zkritizoval stát za rozhodnutí nepokračovat v příštích letech se současným mýtným systémem, stávající mikrovlnná technologie totiž bude na konci letošního roku nahrazena satelitním systémem.
Letošní rok je posledním, kdy bude provozovatelem mýtného systému rakouská firma Kapsch. Na konci roku ji nahradí konsorcium CzechToll/SkyToll, které za desetiletý provoz systému dostane 10,75 miliardy korun. Stávajících více než 1400 kilometrů dálnic a vybraných částí silnic první třídy, na kterých bylo dosud vybíráno mýto, se navíc rozšíří o dalších 900 kilometrů. Na nově zpoplatněných úsecích ovšem stát umožnil krajům a obcím zavést nulovou sazbu, o jejímž nasazení na jednotlivých úsecích rozhodnou samosprávy během letošního roku.