Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel po očištění o sezonní vlivy zvýšily o 1,4 procenta.
\"Nejvyšší tempo dosahoval již tradičně internetový obchod, růst však zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen. Prodej podpořily také různé předvánoční a slevové akce, například takzvaný Black Friday, který v posledních letech získal popularitu i u nás,\" uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
E-shopům a zásilkovým službám vzrostly v předposledním měsíci loňského roku tržby o 22,6 procenta. Více peněz lidé nechali také v prodejnách s počítači a komunikačními zařízeními, kterým tržby stouply o 11,7 procenta. Polepšili si i prodejci obuvi a oděvů (nárůst o 7,7 procenta), prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (6,4 procenta) či s vybavením pro domácnost (5,6 procenta). Vyšší tržby zaznamenaly i lékárny, obchody se zdravotnickými potřebami a kosmetikou.
Tržby za nepotravinářské zboží v listopadu stouply meziročně o 8,9 procenta. Za pohonné hmoty zákazníci utratili o 4,3 procenta více a za potraviny o 2,8 procenta.
Tržby z prodeje a oprav motorových vozidel se v listopadu snížily meziročně o 2,6 procenta, po zohlednění kalendářních vlivů klesly o 5,7 procenta. Neočištěné tržby za prodej aut, včetně náhradních dílů, klesly o 2,8 procenta a za opravy o 1,7 procenta.
dto gcm
ČTK ke zprávě připravila datovou vizualizaci, kód mohou použít oprávnění držitelé licence: