V roce 2017 se Volkswagen dostal do sporu kvůli titulu největší automobilky na světě s automobilovou aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, která prodala 10,6 milionu aut. Ta tvrdila, že předběhla Volkswagen, protože ten do svého údaje o prodeji, podle kterého prodal 10,74 milionu vozů, zahrnul i nákladní vozy. Bez prodeje nákladních vozů Volkswagen za aliancí zaostal. Údaje o prodeji za loňský rok by Renault-Nissan-Mitsubishi měl zveřejnit později tento měsíc, uvedla agentura AP.
Marketingový ředitel Christian Dahlheim zdůraznil, že automobilce se podařilo překonat problémy se získáváním osvědčení pro vozy po zavedení přísnějších emisních limitů a nového způsobu měření emisí v EU. Údaje o prodeji označil za skvělé.
Prodej v západní Evropě kvůli přechodu na nový systém měření emisí zůstal loni téměř beze změny. Prodej ve střední a východní Evropě stoupl o 7,1 procenta. Hlavním pohonem bylo Rusko s růstem o 19,8 procenta. V Severní Americe se prodej snížil o dvě procenta. V USA a Kanadě sice rostl, v Mexiku se však propadl o 15,6 procent. Prodej v Jižní Americe stoupl o 13,1 procenta a v Asii a Tichomoří o 0,9 procenta. Největším samostatným trhem byla loni Čína, kde prodej koncernu navzdory celkovému poklesu čínského automobilového trhu stoupl o 0,5 procenta.
Prodej pouze osobních aut se zvýšil o 0,6 procenta na 10,10 milionu. Prodej nákladních vozů vzrostl o 4,3 procenta na 733.000 vozů.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.