Vývoj tržeb odráží vyšší návštěvnost obchodů či příznivou ekonomickou situaci. \"Máme dobrou výchozí pozici pro to, abychom do budoucna ještě více posílili náš růst a přispěli k vytvoření dostupnější, užitečnější a k lidem i planetě ohleduplnější IKEA,\" uvedla firma ve zprávě.
Ve finančním roce 2017/2018 navštívilo obchodní domy 10,2 milionu návštěvníků, z nichž 5,6 milionu nakoupilo zboží. Prodej nábytku stoupl o 3,4 procenta a v případě kuchyňského nábytku pak o 4,3 procenta. Průměrná útrata dosáhla 1680 Kč.
Internetový prodej se podílel na celkovém obratu ze šesti procent. IKEA v září otevřela v centru Prahy svůj první menší obchod, tzv. pop-up studio, o ploše 800 metrů čtverečních. Švédský řetězec v Česku provozuje čtyři obchodní domy.
Firma je největším maloobchodním prodejcem nábytku na světě. V Česku patří mezi největší prodejce nábytku firmy ještě Kika, Jysk, Asko-Nábytek, Sconto a Möbelix CZ. Podle Asociace českých nábytkářů by měly tržby z prodeje nábytku za celý loňský rok klesnout zhruba o procento na 35,8 miliardy korun.
Tomáš Medek rot