Toll Collect byl společným podnikem německé automobilky Daimler, telekomunikačního operátora Deutsche Telekom a francouzského provozovatele dálnic Cofiroute. Po vypršení provozní smlouvy však loni v září podnik převzala německá vláda. Původně plánovala nalézt nového provozovatele systému, nyní však od tohoto plánu upustila.
\"Poslední měsíce ukázaly, že vláda je schopna zaručit bezpečné fungování systému mýtného ve vlastní režii,\" uvedl dnes Scheuer. \"Systém funguje bezvadně,\" dodal. Mýtné v rámci tohoto systému platí nákladní automobily o hmotnosti minimálně 7,5 tuny na zhruba 52.000 kilometrech německých dálnic a silnic.
Nový výpočet podle agentury DPA ukázal, že provoz mýtného systému ve státních rukou by měl ušetřit 357 milionů eur (9,1 miliardy Kč) během 12 let, což byla předpokládaná doba platnosti smlouvy s novým provozovatelem.
Vláda navíc počítá s příznivými dopady v souvislosti s plánovaným zavedením mýtného pro osobní automobily. Infrastrukturu mýtného pro nákladní auta bude totiž možné zčásti využít i pro výběr mýtného u osobních vozů, který by měl začít v říjnu příštího roku, upozorňuje DPA.