\"Konkurenční výhodou je akvizice dat a způsob, jak data využíváme při tvorbě nových kombinací (letů),\" uvedla firma ve zprávě. V červnu 2018 prodejce poprvé prodal více než 10.000 letenek za den.
Společnost Kiwi.com byla založena v roce 2012 jako SkyPicker.com. Díky investici od podnikatele Jiřího Hlavenky začala vyvíjet algoritmus, který dokáže kombinovat lety jak aerolinek, které spolupracují, tak i těch, které vzájemně nekooperují. Kiwi tak spojuje více než 700 spolu nespolupracujících aerolinek.
Kiwi.com má pobočky v devíti zemích. Kromě prodeje letenek se zabývá prodejem jízdenek na vlaky a balíčky dopravců i hotelovým ubytováním. Firma zaměstnává v Brně téměř 1000 lidí a na devíti místech světa pro ni pracuje několik set lidí. Její web nabízí 15 miliard kombinací letů.
Deník E15 ve středu uvedl, že společnost Kiwi.com prodala loni meziročně o polovinu letenek více. Celkový počet prodaných letenek ale neuvedla. Nejvíce jich prodala do USA, Španělska, Thajska, Velké Británie a Itálie. Všechny tyto destinace měly meziročně vyšší odbyt. V době světového růstu letecké dopravy zaznamenala společnost nárůst globálního prodeje letenek meziročně o 47 procent. Zatímco v roce 2017 tvořily 70 procent prodejů jednosměrné letenky, loni to bylo 60 procent a zbytek byly letenky ostatního typu.