Úsek D3 z Třebonína do Kaplice má kladný posudek EIA

24.01.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Kaplice 24. ledna (ČTK) - Stavba části dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží dlouhá 8,5 kilometru má souhlasné stanovisko posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). Stavba podle stanoviska nemůže závažně ovlivnit životní prostředí ani obyvatelstvo, plyne z informací v informačním systému EIA. Proces zahájil stát v červnu 2018. ŘSD již dříve uvedlo, že tento úsek D3 by se mohl začít stavět v letech 2020 až 2021.

Stavba bude 8,5 kilometru dlouhá, ve volném terénu s jednou mimoúrovňovou křižovatkou u Kaplice nádraží. Zahrne deset mostů, tři nadjezdy a oboustranné odpočívadlo u Velešína.

Autor dokumentace konstatuje, že z hlediska znečišťování ovzduší i hluku bude mít stavba pozitivní dopad na obyvatele sídel podél silnic, ze kterých se doprava přesune na D3. \"Relativně vysoké nárůsty hlukového působení jsou u objektů při východním okraji Markvartic a u samoty Osovský při jižním okraji záměru. I když zde nebude docházet dle výpočtů k nadlimitnímu hlukovému působení, doporučuje se příprava zmírňujících opatření (plné zábradlí),\" uvádí dokumentace.

V posudku dále stojí, že budování tohoto úseku D3 nemá potenciál dlouhodobě ovlivnit stav podzemních vod ani trendy koncentrací znečisťujících látek. \"Významné vlivy na kvalitu nelze vyloučit při trvalém chemickém ošetřování vozovky s možným dopadem na kvalitu podzemní vody. ... Dokumentace vyhodnocuje záměr jako proveditelný, za podmínky dodržení všech opatření k prevenci, vyloučení a snížení negativních dopadů stavby na životní prostředí a veřejné zdraví,\" stojí v posudku.

Trasa povede nezastavěným územím dost daleko od okrajové zástavby obcí, zejména na zemědělské půdě, uvádí dokumentace. \"Každý postup a krok v přípravné fázi je strašně důležitý. Čím kratší je, tím blíž realizaci jsme. Jsme rádi,\" řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA a vykupuje pozemky.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, jak uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK