Na stavědla, což jsou malé budovy z červeného režného zdiva, odkud až do prosince zaměstnanec SŽDC přehazoval výhybky, se nevztahuje památková ochrana. Ta se zatím nevztahuje ani na viadukty a skladiště Malá Amerika, které se stavědly tvoří celek. U nich se však již několik let vede správní řízení, a jako na památku tak na ně zákon nahlíží.
Podle památkářů jsou ale stavědla historicky cenná a ve středoevropském prostoru již unikátní. Přesto při přípravě stavby nikdo nevznesl námitku, že by se stavědla neměla bourat. Výluka měla původně trvat rok do letošní prosincové změny jízdního řádu, takto pravděpodobně skončí v prvních měsících roku 2020.
\"Budeme pro stavědla hledat nové využití. Hledání však komplikuje fakt, že se nacházejí v těsné blízkosti kolejiště a momentálně k nim není zajištěn přístup využitelný veřejností. Situace se výrazně zjednoduší po ukončení provozu na současném nádraží a přestěhování vlaků na nádraží nové,\" uvedla Šubová.
Kdy se nové nádraží začne stavět, natož kdy se dostane do provozu, není zatím zřejmé.