\"Pokud by skutečně došlo ke zdržení stavby o několik let, je to zásadní zádrhel a jedna z nejhorších zpráv, které jsme mohli slyšet,\" řekl hejtman. Hradec Králové a další obce na trase silnice číslo 33 by podle něj musely dál snášet velké zatížení tranzitní dopravou do Polska. Budování dálnice kraj současně považuje i za zásadní věc pro ekonomický rozvoj regionu.
Hejtman řekl, že neměl žádné náznaky, že by věc byla v takovém stavu, že by hrozilo úplné zastavení stavby a opakování tendru na výběr stavební firmy. Od ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) a od ŘSD bude hejtman chtít vysvětlení. Sám bude připraven pomoci s řešením situace. ŘSD stavbu slavnostně zahájilo loni 2. října, ale vlastní stavba dosud nezačala.
Stavební společnosti Eurovia, Metrostav a Swietelsky si stěžují, že jim ŘSD řádně nepředalo staveniště. Sdružení chce za stavbu také víc peněz. ŘSD tvrdí, že se ho Eurovia formálním odmítnutím převzít staveniště snaží dostat pod tlak. Více peněz za dostavbu D11 firmám nechce dát, pak by prý z jiných zakázek podmínečně odstupovaly i jiné stavební firmy.