Tržby e-shopu Alza.cz loni stouply o pětinu na 25 miliard Kč

30.01.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. ledna (ČTK) - Největší český internetový obchod Alza.cz loni zvýšil tržby o 19,3 procenta na rekordních 25 miliard korun bez DPH. E-shop se tak zařadil do první desítky největších obchodníků v ČR. Počet objednávek stoupl o 30 procent na 10,3 milionu. Zákazníků měl obchod 3,7 milionu. Společnost o tom informovala na tiskové konferenci, výši zisku neuvedla.

Obrat rostl napříč zeměmi kde e-shop působí - v ČR o 21 procent, na Slovensku o 15 procent. \"V Maďarsku dosáhl obrat téměř jedné miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 procent. Přes 51 procent plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 procent objednávek šlo z mobilních zařízení,\" uvedl místopředseda představenstva Tomáš Havryluk.

Mezi kategorie zboží s obratem vyšším než miliarda korun patřily notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (například pračky a sušičky) a malé domácí elektro.

Alza.cz během prodejně nejsilnějšího dne - 17. prosince dosáhla obratu 240 milionů korun a vyřídila 108.648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento rekordní den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za vteřinu.

E-shop také loni rozšířil distribuční síť a v listopadu zahájil prodej výrobků vlastní značky AlzaPower, která zahrnuje 49 položek, jako jsou nabíječky, kabely, baterie, powerbanky a další.

Alza.cz zvýšila v roce 2017 zisk o čtvrtinu na 808 milionů korun. Působí na 26 trzích EU, má 1500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.

Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Například společnost Sully System, která zastřešuje e-shopy Mall Group a další e-commerce aktivity, dosáhla ve finančním roce 2016/2017 konsolidovaných čistých tržeb osm miliard korun a měla ztrátu 872 milionů korun.

Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Podíl e-shopů na maloobchodních tržbách stoupl na 11,4 procenta.

mdk rot

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK