\"Finančně jsme více než zdvojnásobili tržby za celou skupinu a v České republice více než ztrojnásobili ukazatel EBITDAR na 90 milionů,\" uvedl výkonný ředitel společnosti Peter Koehler. V roce 2019 chce skupina zvýšit obrat přes miliardu korun.
Na růstu obratu se podle firmy podílelo zejména navýšení provozu v Německu na lince Berlín-Stuttgart, spuštění nové vlakové linky z Prahy do Krakova a návrat páté železniční soupravy do provozu. Jednotka byla mimo provoz více než rok po nehodě v červnu 2017. Nejvíce cestujících přibylo v Polsku, na Ukrajině a v Německu.
Leo Express loni uspěl v krajských soutěžích na zajištění dopravy v Pardubickém kraji na tratích na Orlicku, a ve spolupráci a partnerem také v kraji Zlínském. Na tratích od letošního prosince vystřídá České dráhy. \"Pro regionální dopravu jsme zajistili vůbec nejmodernější motorové jednotky v historii české železnice a vnímáme, že tuzemští objednatelé chtějí výrazně zlepšit kvalitu regionální dopravy,\" dodal Koehler.
Zvyšování počtu cestujících ohlásili v minulých dnech také konkurenti. České dráhy loni převezly celkem 179,2 milionu cestujících, což je meziročně o 4,5 milionu více. Zároveň se pro státního dopravce jedná o nejúspěšnější rok za posledních deset let z hlediska přeprav. Společnost uvedla, že hospodaření firmy bylo loni ziskové.
Meziročně více lidí cestovalo také vlaky RegioJetu. Jeho dálkové soupravy loni přepravily 5,9 milionu cestujících, což je meziroční růst o 1,2 milionu. Důvodem je z velké části zásadní zvýšení počtu spojů, které spojují Prahu s Brnem, Bratislavou a Vídní. Podle předběžných výsledků společnost Radima Jančury loni dosáhla zisku 100 milionů korun, což je nejlepší výsledek od roku 2011, v němž vstoupila na železnici.
Český soukromý dopravce Leo Express zahájil svůj provoz v roce 2012 na lince Praha-Ostrava. V současnosti provozuje síť vlakových i autobusových spojení v sedmi zemích střední a východní Evropy.