Kofola v Polsku prodá Hoop Polska za 334 milionů korun

04.02.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 4. února (ČTK) - Společnost Kofola ČeskoSlovensko prodá polského výrobce nápojů Hoop Polska firmě ZMB Capital, která vlastní výrobce polských minerálních vod Ustronianka. Kofola to dnes oznámila ČTK s tím, že součástí prodeje je výrobní závod v polském Kutnu. Cena obchodu je minimálně 13 milionů eur, tedy zhruba 334 milionů korun. Na polském trhu tak Kofole zůstane firma Premium Rosa, která vyrábí rostlinné a bylinné produkty.

Transakci bude ještě muset schválit tamní antimonopolní úřad. Uzavření celého obchodu firma očekává letos na jaře.

Hoop Polska vyrábí a prodává Hoop Colu, sirupy Paola, minerální vody Arctic nebo dětské nápoje Jupik. Od loňského rodu také distribuuje ledové čaje Nestea. Ustronianka získá také ochranné značky, převedou se pod ní zaměstnanci i distribuční síť.

\"Věříme, že se nám podařilo zajistit stabilitu pro společnost Hoop Polska i pro její zaměstnance. Jsme rádi, že bude v rukou Ustronianky, respektované místní společnosti s rodinnou tradicí, která působí na trhu již řadu let,\" uvedl Jiří Vlasák z Kofoly. Podle něj nebude mít obchod dopad na ostatní obchodní aktivity na dalších trzích, kde Kofola působí. Podle majitele Ustronianky Michała Bożka se zlepší konkurenceschopnost skupiny.

Ustronianka byla založena v roce 1980, nyní zaměstnává skoro 500 pracovníků. Vyrábí například sycený nealkoholický nápoj Grappa, dále značku Grapcio nebo Ice Tea Ustronianka Plus.

Kofola má včetně polského Hoopu osm závodů v pěti evropských zemích, po prodeji závodu v Kutnu jich bude mít sedm. V Evropě zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Skupině vzrostly za loňská tři čtvrtletí meziročně tržby o 2,3 procenta na 5,48 miliardy korun. Provozní zisk (EBIT) stoupl o 39 procent na 423,6 milionu korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) o 18,2 procenta na 834,2 milionu korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK