Hala bude dvoukolejná a bude mít na délku 153 metrů. Díky tomu bude možné mít v hale pětivozovou 132 metrů dlouhou jednotku InterPanter či dvě jednotky RegioPanter, které mají dva nebo tři vozy. \"Bude to znamenat snížení nákladů a zrychlení servisu,\" řekl předseda představenstva a generální ředitel Miroslav Kupec.
V hale budou prohlídkové kanály se samostatnými vstupy jak z čela, tak z boku. Podél jedné koleje budou pevné prohlídkové lávky pro údržbu zařízení na střeše vlaků, druhá kolej bude vybavena dvěma šestimetrovými mobilními plošinami. Součástí vybavení bude jeřábová dráha s elektrickým mostovým jeřábem o nosnosti deset tun, zařízení pro odsávání vakuových WC, signalizace posunu nebo kamerový systém.
Součástí stavby bude i rozsáhlá přestavba kolejiště a trakčního vedení, vznikne nová příjezdová silnice. České dráhy touto investicí sledují nejen jednodušší a rychlejší servis svých vlaků, ale do budoucna uvažují i o nabídce servisu externím zákazníkům. Zázemí pro opravy může hrát roli i ve chvíli, kdy bude Jihomoravský kraj vybírat dopravce osobních vlaků, na nichž budou jezdit vozidla, která si nakoupí do svého vlastnictví.
Maloměřické depo vzniklo v roce 1964 a sloužilo parním lokomotivám, později pro údržbu elektrických a motorových lokomotiv. Dodnes se zde však opravují i historické parní lokomotivy a také letité elektrické jednotky řady 560, které by měly být nejpozději v roce 2023 nahrazeny novými, které Jihomoravský kraj nakoupí.