\"Znovu jsme oslovili všech pět dopravců, kteří na českém trhu působí, takže jsme oslovili Die Länderbahn, Leo Express, České dráhy, ARRIVA vlaky, RegioJet, GW Train Regio k podání nabídky do 21. ledna,\" doplnil hejtman. V termínu dostal kraj nabídky jen dvě. \"Původní nabídka Arrivy, která zůstala nezměněna, a dostali jsme i nabídku Českých drah. Rada kraje dnes rozhodla, že na dopravním souboru Liberec-Turnov-Stará Paka s odbočkou Železný Brod-Tanvald budeme o uzavření desetileté smlouvy jednat se společností Arriva, která nabídla nejnižší cenu za kilometr,\" dodal.
Arriva podle Půty nabídla cenu 157,12 Kč za kilometr. Tržby se tam aktuálně podle hejtmana pohybují kolem 20 až 25 korun na kilometr, rozdíl tak bude kraj firmě doplácet. Dnes platí Českým drahám za kilometr zhruba 95 korun, nabídková cena Českých drah u nové zakázky byla ale podle hejtmana podstatně vyšší.
Arriva navíc nabídla i lepší vlaky. \"Měly by to být už od prosince vlaky Siemens Desiro, což, jak říkají železniční odborníci, jsou v tuhle chvíli asi nejlepší vlaky s naftovými motory, protože v Libereckém kraji nejsou tratě elektrifikované,\" poznamenal Půta. Stejné nízkopodlažní soupravy jezdí z Liberce do Žitavy nebo v létě k Máchovu jezeru. Hejtman věří, že by mohly na železnici přilákat víc cestujících.