Růst prodeje v Asii kompenzoval pokles na největším trhu automobilky, což je Severní Amerika.
Analytici v průzkumu společnosti Refinitiv očekávali, že provozní zisk dosáhne 680,84 miliardy jenů.
Předpověď celoročního čistého zisku automobilka snížila na 1,87 bilionu z dřívější prognózy 2,3 bilionu jenů. Jako důvod zmínila nerealizované ztráty z kapitálových investic. Provozní zisk by měl dosáhnout plánovaných 2,4 bilionu jenů.
Prodej aut ve třetím finančním čtvrtletí, které skončilo v prosinci, meziročně vzrostl o 2,8 procenta na 2,71 milionu vozů. Na asijských trzích se zvýšil na 464.000 aut ze 404.000 před rokem. V Severní Americe, která se na ročním odbytu firmy podílí téměř 30 procenty, ale prodej klesl na 680.000 ze 735.000 o rok dříve. Celková poptávka po osobních vozech v tomto regionu už dva roky stagnuje.
Navzdory zpomalení poptávky v Číně se firmě na největším světovém trhu automobilů daří, zejména díky zájmu o luxusní vůz Lexus. Vloni tam Toyota zvýšila odbyt o 14 procent na 1,47 milionu aut. Prodej aut z Japonska v Číně usnadňují nižší cla, stejně jako zlepšení v čínsko-japonských vztazích, uvedla agentura Reuters.