\"Pokud by lednová dynamika růstu vydržela, mohl by český mýtný systém připsat za celý rok 2019 až 11,3 miliardy korun do rozpočtu SFDI,\" řekl generální ředitel Kapsche Karel Feix.
Mýtné výběry v lednu rostly i v předchozích letech, v lednu 2017 meziročně vzrostly o osm procent, o rok později o devět procent. Dosud nejvýnosnějším měsícem byl loňský říjen, kdy se vybralo více než 1,03 miliardy korun.
Kamiony na zpoplatněné síti v lednu učinily 40,3 milionu mýtných transakcí, tedy jednotlivých pípnutí palubních jednotek pod mýtnými branami. Nadále se zvyšuje podíl kamionů spadajících do nejekologičtější skupiny EURO VI, které za mýto platí nejnižší poplatky. Aktuálně tvoří 66 procent. Dominantní podíl mají nákladní vozy s hmotností přes 12 tun, naopak se snižuje zastoupení lehčích vozidel s hmotností nad 3,5 tuny, loni se jejich podíl snížil o více než 11 procent na současných 10,5 procenta.
V roce 2018 zaplatily kamiony v Česku na mýtu rekordních 10,8 miliardy korun, což je meziročně o téměř čtyři procenta více. Naposledy mýto meziročně pokleslo mezi lety 2012 a 2013.
Dosavadní smlouva na provoz mýtného systému se společností Kapsch vyprší po roce 2019. Ministerstvo dopravy jako nového provozovatele od roku 2020 vybralo konsorcium CzechToll/SkyToll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Tendr zkoumá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Výběry mýtného v ČR od počátku: Rok Výběry mýta v Kč 2007 5.565,277.630 2008 6.144,152.102 2009 5.543,272.476 2010 6.574,441.233 2011 8.126,016.899 2012 8.680,051.033 2013 8.554,998.250 2014 8.714,961.827 2015 9.732,139.723 2016 9.887,562.228 2017 10.403,664.396 2018 10.816,955.337 2019 (leden) 894,437.460 Celkem za 12 let 99.637,930.594