Výsledek mírně překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali provozní zisk 3,85 miliardy eur. Podniku se ale nepříznivým vlivem směnných kurzů snížila provozní marže. Vliv na její pokles měla i nečekaně výrazná expanze v Brazílii, kde se marže pohybují pod průměrem celé skupiny.
Heineken, jehož stejnojmenný ležák jde dobře na odbyt zejména v Evropě, loni těžil z mistrovství světa ve fotbale a z horkého léta ve velké části Evropy. Rostl i na svých dvou nejlepších trzích - v Mexiku a ve Vietnamu. Hlavní značka Heineken zvýšila díky růstu v Africe, východní Evropě a v Americe prodej o 7,7 procenta, což bylo nejvíce za více než deset let.
Akcie Heineken loni zaznamenaly pokles zhruba o 11 procent. Jedním z důvodů jsou obavy investorů ze změny spotřebitelských preferencí. Evropané a obyvatelé Spojených států totiž stále více upřednostňují víno a destiláty na úkor pití piva.
V České republice vlastní Heineken pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Jeho hlavní konkurent, světová pivovarnická jednička Anheuser Busch InBev, zveřejní hospodářské výsledky 28. února.