Podle společnosti Cushman&Wakefield jde o druhou největší uzavřenou hotelovou transakci v letošním roce po prodeji hotelu InterContinental. Investiční trh s hotelovými nemovitostmi je podle Natha ve velmi dobré kondici a poptávka ze strany investorů je obrovská. V Praze 1 je velkých hotelových nemovitostí na prodej nedostatek. \"Proto investoři volí i širší centrum Prahy, jako je lokalita Žižkova, kde se Don Giovanni nachází. Výkonnost hotelů se za poslední roky výrazně zlepšila, což také pomohlo k dosáhnutí maximální ceny,\" uvedl Nath.
Christopher Eddis z prodávající společnosti Mornington Capital ocenil, že hotel bude nadále provozován pod značkou Czech Inn Hotels, která je 15 let operačním partnerem Morningtonu. \"Pokračující investice kupujícího zajistí i další růst a vylepšení hotelu, který se od roku 2015 zásadně proměnil,\" dodal.
Hotel na pomezí Žižkova, Vinohrad a Strašnic nabízí 412 pokojů a disponuje 30 konferenčními sály s celkovou kapacitou 2000 míst. Stavba byla zahájena v roce 1993 a hotel byl slavnostně otevřen na jaře 1995. Hotel pojmenovaný podle Mozartovy opery původně provozoval řetězec Rogner. Od března 2000 byl jediným provozovatelem německý hotelový řetězec Dorint Hotels & Resorts, který ho v roce 2015 prodal. Hotel přezdívaný někdy \"růžový dort\" je v anketách médií Pražany často označován jako jedna z nejošklivějších staveb v metropoli.
Řetězec Czech Inn Hotels, který zůstává provozovatelem hotelu Don Giovanni, je jednou z největších tuzemských manažerských společností v České republice. V její síti je 20 hotelů, včetně bývalého luxusního hotelu Kempinski, nyní The Grand Mark. V nedávné době společnost koupila například Plaza Hotel Prague v Praze 7.