Nálada britských podniků klesá, spotřebitelé jsou optimističtější

28.02.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 28. února (ČTK) - Podnikatelská důvěra v Británii se v únoru propadla na nejnižší úroveň od června 2016, tedy od měsíce, ve kterém se Britové v referendu vyslovili pro odchod své země z Evropské unie. Nálada britských spotřebitelů se ale v únoru překvapivě zlepšila. Vyplývá to z výsledků průzkumů, které dnes zveřejnila britská banka Lloyds a společnost GfK.

Index spotřebitelské důvěry se podle GfK zvýšil na minus 13 bodů z lednových minus 14 bodů. Analytici v anketě agentury Reuters předpovídali pokles indexu, a to na minus 15 bodů.

\"Je třeba mít na paměti, že mnohé ekonomické ukazatele - úroveň zaměstnanosti, mzdový růst - zůstávají pozitivní,\" uvedl Joe Staton ze společnosti GfK. \"Je ale skutečně ohromující, že důvěra (spotřebitelů) je tak stoická a stabilní ve světě velké politické nestability a strachu z neznáma,\" dodal.

Británie má unii opustit 29. března. Britský parlament ale zatím neschválil dohodu o podmínkách brexitu, kterou sjednala vláda premiérky Theresy Mayové s unijními vyjednávači.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK