Eurolines aktuálně působí ve Francii, Nizozemsku, Belgii, Španělsku a také v České republice. Nabízí autobusová spojení do 25 zemí, uvádí tisková zpráva. Před dokončením transakce se ještě budou konat jednání se zaměstnaneckými odbory.
\"Díky tomuto propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby, a tím získat ještě více cestujících. Chceme být první volbou pro cestující v celé Evropě,\" uvedl zakladatel a šéf FlixBusu Jochen Engert.
Pro Transdev, který podle svého vyjádření působí ve 20 zemích a zaměstnává 82.000 lidí, jde podle šéfa podniku Thierryho Malleta o strategické rozhodnutí. Umožní mu soustředit se na hlavní oblast svého podnikání, kterou je veřejná doprava na krátké vzdálenosti.
FlixBus vstoupil na německý trh v roce 2013 a nyní už působí téměř ve třech desítkách zemí, včetně České republiky. V Německu, kde zelené autobusy FlixBusu ovládají 95 procent trhu, mu podle agentury DPA začne v prvních měsících letošního roku konkurovat odnož francouzského zprostředkovatele spolujízdy Blablacar s názvem Blablabus. Ve Francii se pak Blablabus chystá do června převzít francouzského konkurenta FlixBusu Ouibus, který zatím patří francouzským státním drahám SNCF. Ty pak investují zase do Blablacaru.