Automobilka tímto modelem vstoupí na trh malých městských SUV, kde dosud chyběla. Segment, kam patří například Peugeot 2008 nebo Renault Captur, roste tempem kolem 30 procent ročně.
\"Máme ambici v plnohodnotném roce prodávat v Česku kolem 10.000 vozů Kamiq. V Evropě by to pak mohlo být kolem 100.000 aut,\" uvedl Vlček. Kamiq je vedle velkého Kodiaqu a středního Karoqu třetím SUV Škody. Naváže také na rodinný hatchback Scala, který rovněž letos přichází na trh.
Kamiq měří 4,241 metru, má šířku 1,793 metru, výšku 1,531 metru a rozvor 2,651 metru. Podvozek vozu má světlou výšku o 37 milimetrů vyšší než Scala. Všechny motory vozů Kamiq mají přímé vstřikování, vybaveny jsou turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a systémem Start-Stop. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW, další motorové verze jsou 1,0 TSI o výkonu 85 kW, čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI s výkonem 85 kW, tříválcový motor s pohonem na zemní plyn o výkonu 66 kW a nejvýkonnější čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW standardně dodávaný s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání pak s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Jako první model značky Škoda má Kamiq ve full LED variantě dělené přední světlomety se světlem pro denní svícení, tvořeným čtyřmi LED prvky, umístěným nad hlavním světlometem. Interiéru dominuje samostatný displej s úhlopříčkou 9,2 palce v zorném poli řidiče, který je podle automobilky jedním z největších ve své třídě.
Předseda představenstva Berhard Maier dnes na autosalonu zopakoval, že Škoda chce v polovině příští dekády vyrábět dva miliony aut, v současnosti její produkce činí 1,25 milionu. Do konce roku 2022 uvede přes 30 nových modelů, z toho deset elektromobilů nebo hybridů.