Společnost Salini Impregilo získala v Česku zakázku na budování první části obchvatu Českých Budějovic.
Zmíněný úsek dálnice D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala v délce 13,5 kilometru zlepší dopravu u Žiliny. Motoristé tam nyní při jízdě do Vysokých Tater využívají stávající silnici první třídy, kde se pod hradem Strečno často vytvářejí dopravní zácpy.
Konsorcium Salini Impregilo-Dúha je proti plánovanému harmonogramu prací na stavbě dlouhodobě ve skluzu. Podle slovenského ministerstva dopravy stavební firmy do konce ledna vykonávaly práce pouze na 55 z celkového počtu 226 stavebních objektů a včas neplatily dodavatelům. Původně se počítalo s tím, že úsek dálnice včetně zhruba 7,5 kilometru dlouhého dálničního tunelu bude hotov na konci letošního roku.
Kvůli pomalému postupu prací se Slovensko dohodlo s konsorciem na ukončení smlouvy. Navzdory tomu se správce slovenských dálnic NDS nevzdal práva vymáhat od konsorcia smluvní pokuty za zpoždění prací.
Konsorcium Salini Impregilo-Dúha získalo zakázku na budování úseku dálnice D1 u Žiliny v hodnotě téměř 410 milionů eur (10,5 miliardy Kč) v roce 2014. Dvě levnější nabídky v soutěži předložily konsorcia kolem předních stavebních firem Skanska a Doprastav, které ale slovenské úřady kvůli jejich dřívější účasti v kartelu vyloučily z tendrů.
Problematický úsek dálnice se u města Martin napojí na již hotovou dálnici. Z opačné strany bude navazovat na jiný rozestavěný úsek dálnice D1.
Společnost Salini Impregilo v konsorciu se slovenskou firmou Doprastav získala zakázku i v Česku. Konsorcium postaví část obchvatu Českých Budějovic mezi Hodějovicemi a Třebonínem. Stavba více než 12,5 kilometru dlouhého úseku by měla začít na konci března.