Zmíněný termín výstavby předpokládá magistrátní plán udržitelné mobility, píše se v dokumentu. \"V případě urychlení přípravy projektu lze uvažovat s realizací záměru v období 2023 až 2024. Podmínkou takového urychlení je stabilizace technického řešení podrobnou studií během roku 2019,\" píše se v dokumentu.
Na 1,5 kilometru dlouhé trase budou tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická. Na Pankráci a Budějovické vznikne nový přestup mezi tramvají, autobusy a metrem. Náklady by se mohly pohybovat okolo 700 milionů korun. \"Jedná se o odhad, je nutné počítat se zpřesněním této sumy dalšími stupni projektu,\" píše se v materiálu.
K tomu, aby trať mohla vzniknout, je nutné vytvořit novou tzv. variantní studii. \"Již existující práce z roku 2007 nevyhovuje z hlediska současných požadavků na veřejný prostor,\" píše se v materiálu. Detailnější práci z roku 2011 je pak nutné koordinovat s projektem ke stavebnímu povolení trasy metra D.
Tramvajové tratě by měly nově vést také do dalších lokalit. Prodloužena bude trať z Divoké Šárky na Dědinu či z Modřan do Libuše. Tramvaje pojedou nově z Barrandova do Slivence a v plánu je také trať z Malovanky na Strahov, z Podbaby do Suchdola a od Vinohradských hřbitovů na Sídliště Malešice.