Nejnákladnější modernizaci organizace chystá v případě smíchovského nádraží, která vyjde na 400 milionů korun. Kompletní rekonstrukce hlavní budovy začne v létě. Podle SŽDC by opravy měly přispět k maximálnímu využití budovy a zvýšení cestovního komfortu. Rozšířit by se tak měly doplňkové služby na nádraží, v prostorách budovy vznikne například supermarket.
Na venkovní části Fantově budovy hlavního nádraží se začne pracovat v dubnu. Opravy za 171 milionů korun zahrnují obnovu fasády, oken a částečně také střechy. V Praze by letos v případě úspěšného dokončení stavebního řízení mohla rovněž začít rekonstrukce budovy bývalé klinika na pražském Žižkově.
K dalším významným projektům patří kompletní rekonstrukce výpravní budovy v Berouně za 233 milionů korun. Opravy se budou týkat odjezdové haly i sousedního administrativního objektu, který následně obsadí SŽDC.
Největší akcí na Moravě a ve Slezsku bude modernizace nádraží v Havířově, která začne v dubnu. Zrekonstruovaná bude nádražní hala, vznikne nová čekárna a odpočívárna pro vlakový personál. Práce za 138 milionů korun budou trvat dva roky.
Opravy čekají také nádražní budovy v Písku, Bohumíně, Frenštátu pod Radhoštěm, Šternberku, Křižanově či Třebíči.
Šéf SŽDC Jiří Svoboda v závěru loňského roku ČTK řekl, že celkové investice do nádraží by se měly pohybovat kolem 1,2 miliardy korun. Podobné náklady chce organizace udržet i v příštích letech, hledá proto nové zdroje financování. Jedním z nich by mohlo být například využití dotačních programů ministerstva kultury, které by přispívalo na opravu historických budov, ve kterých nádraží často sídlí. To by však nejdříve vyžadovalo změnu zákona o drahách.
SŽDC, pro kterou pracuje asi 17.000 lidí, spravuje celostátní i regionální tratě, jež vlastní stát. Od roku 2016 se stará také o nádraží, která koupila od Českých drah.