ŘSD může začít stavět 2. část obchvatu Č.Budějovic, ÚOHS rozhodl

12.03.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

České Budějovice 12. března (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh firem Astaldi enterprise S.p.A. a IC Ictas, že zadání stavby severní části obchvatu Českých Budějovic bylo nezákonné. ŘSD tak může zahájit stavbu, jež je součástí D3. ČTK to dnes řekli mluvčí ÚOHS Martin Švanda a mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Jde o úsek dálnice D3 Úsilné - Hodějovice, dlouhý 7,2 kilometru.

Druhou část obchvatu, úsek dálnice D3 Staré Hodějovice-Třebonín, začnou firmy stavět 29. března. Úsek dlouhý 12,5 kilometru postaví italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav. Cena zakázky s DPH je sedm miliard Kč. Stavba by měla být hotová v létě 2022.

Společnost Astaldi enterprise S.p.A., IC Ictas upozorňovala na netransparentní změny zadávací dokumentace ohledně úseku Úsilné - Hodějovice. \"Mohu potvrdit, že ve druhém stupni bylo potvrzeno prvostupňové rozhodnutí, pravomocně (ÚOHS) zamítl návrh proti údajnému nezákonnému postupu zadavatele. Stěžovali si, že v zadávací dokumentaci bylo uděláno mnoho změn a že zadavatel pak měl udělat úplné znění zadávací dokumentace. V prvním stupni jsme řekli, že to neznamená netransparentnost v postupu zadavatele a teď to bylo potvrzeno,\" řekl Švanda.

Firmy ještě mohou podat k soudu žalobu proti tomuto pravomocnému rozhodnutí předsedy ÚOHS. Společnosti Astaldi a IC Ictas nebyly ve výsledkové listině tendru na úsek Úsilné - Hodějovice mezi účastníky uvedeny, ale nabídly nejnižší cenu na stavbu úseku Hodějovice - Třebonín.

Nejnižší cenu za stavbu 7,2 kilometru dlouhého úseku Úsilné - Hodějovice včetně téměř kilometr dlouhého tunelu nabídlo sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice. Nabídlo, že úsek postaví za 5,28 miliardy korun, což bylo o 23 procent méně, než ŘSD původně předpokládalo.

Rozhodnutí ÚOHS podle mluvčího ŘSD znamená, že lze podepsat smlouvu a začít úsek Úsilné - Hodějovice stavět. \"Jsme rádi, že ÚOHS dokonce nadvakrát prověřil, že výběrové řízení proběhlo v pořádku, korektně a podle zákona. Ještě bych zmínil, že výběrové řízení napadl někdo, kdo se ho neúčastnil,\" řekl Rýdl.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA a vykupuje pozemky.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK