Česká pojišťovna měla k dnešnímu poledni nahlášeno více než 3000 škod za celkem 75 milionů korun. V pondělí to bylo touto dobou zhruba 1200 škod. Číslo ještě není konečné, klienti škody stále hlásí. \"Nejvíce je klienti hlásí z Moravskoslezského, Ústeckého a Středočeského kraje. Posílili jsme týmy telefonních operátorů tak, abychom mohli přijímat co nejvíce hovorů, v terénu jsou již naši mobilní technici,\" uvedla mluvčí pojišťovny Ivana Buriánková.
Kooperativa k dnešnímu ránu registrovala 1620 škod na budovách a domácnostech za celkem 32 milionů korun, a asi 300 škod za deset milionů na vozidlech. Z toho jsme již 100 škod ukončili a klientům jsme již vyplatili téměř milion korun na pojistném plnění,\" řekl ČTK mluvčí Kooperrativy Milan Káňa. Většinou jde podle něj o poškozené střechy, různé přístřešky a rozbitá okna na domech.
Allianz už v souvislosti s nedělním orkánem kontaktovalo 700 klientů se škodami za celkem 21 milionů korun. Nejčastěji jde o zničené střechy domů, popadané ploty, ale také rozbitá auta. Největší škodu napáchal podle mluvčího Václava Bálka vítr u Ústí nad Orlicí, kde majiteli odletěla střecha v hodnotě dvou milionů korun. Netradiční pojistnou událost nahlásil Allianz klient, kterému orkán sebral ze zahrady kurník s exotickými slepicemi.
Klienti České podnikatelské pojišťovny k dnešnímu dni nahlásili již 670 škod z této kalamity v objemu dosahující 15 milionu Kč. \"Očekáváme, že klienti budou hlásit případy v průběhu týdne a celkové počty tak mohou dále narůstat,\" uvedla mluvčí ČPP Renata Čapková. \"Škody z víkendového větru budou mnohem vyšší, než jsme čekali,\" doplnil mluvčí ČSOB pojišťovny Petr Milata. Většina hlášených škod je z občanského majetku, do 15 procent z pojištění firem, pět procent na vozidlech. Zatím má nahlášeno 600 škod, odhaduje jich však 1500. Celkem by měly dosáhnout 45 milionů Kč, dodal.
Vichřice způsobila škody 350 klientům Generali, jejich předpokládaná výše přesahuje deset milionů korun. Klienti pojistné události stále průběžně hlásí, protože proti pondělí jde o několikanásobný nárůst jejich počtu. \"Očekáváme, že v podobném tempu se budeme pohybovat také dnes po zbytek dne. Lidé nejdříve řeší nejnutnější zabezpečení poškozenému majetku a obvykle až poté se obracejí na pojišťovnu. To je bezesporu rozumný přístup, protože lidé by měli udělat maximum, aby se škoda dále nezvětšovala,\" upozornil mluvčí pojišťovny Jan Marek.
fd mal