Geely, která je díky investicím mateřské společnosti Zhejiang Geely Holding Group do evropských automobilek Volvo a Daimler nejvýznačnějším čínským výrobcem automobilů, loni zvýšila celkové příjmy na rovněž rekordních 106,6 miliardy jüanů z 92,76 miliardy v roce 2017. Nedosáhla nicméně na očekávání analytiků, kteří v průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali 108,59 miliardy. Zisk odhadovali na 12,8 miliardy jüanů.
Společnost loni prodala 1,5 milionu automobilů, což je o 20 procent víc což je o 20 procent víc než 1,25 milionu vozů prodaných v předcházejícím roce. Společnost nicméně dnes uvedla, že zhoršení spotřebitelské důvěry v Číně způsobené větší politickou a ekonomickou nejistotou ovlivnilo poptávku. Odbyt se začal výrazně zhoršovat v posledním loňském čtvrtletí, jen za prosinec klesl o 44 procent.
Geely předpovídá, že letos budou prodeje stagnovat, neboť domácí trh, který je největší na světě, bojuje se zpomalováním hospodářského růstu a oslabením chuti nakupovat spotřebitelů. V loňském roce trh zažil první pokles od 90. let, napsala agentura Reuters.