Ztrátová divize Smart prodává pouze 130.000 aut ročně, což je jen zlomek v porovnání s 2,25 milionu osobních vozů, které prodá další součást koncernu, Mercedes-Benz.
Daimler hospodaření Smartu nezveřejňuje, nicméně podle analytiků značka od svého založení před 21 lety nebyla v zisku. Ztráty odhadují na 500 až 700 milionů eur (12,9 až 18 miliard Kč) ročně.
Daimler a Geely se v loňském roce sblížily. Čínská společnost loni v únoru v Daimleru koupila téměř desetiprocentní podíl a stala se největším akcionářem německé automobilky. V říjnu pak firmy založily v Číně společný podnik na zprostředkování jízd luxusními vozy.
Vzhledem k tomu, že Německo v poslední době vyjádřilo obavy z rostoucího vlivu čínských společností na jeho ekonomiku, je podle listu FT pravděpodobné, že se prodej poloviny Smartu střetne s politickým odporem Berlína, podotkl list FT.